کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

انکودر چرخشی آتونیکس سری E40S

Series : E40S

 

معرفی محصول

انکودرهای سری E40S آتونیکس از انواع انکودر چرخشی افزایشی نوع شفت دار هستند که با ابعاد بسیار کوچک و وزن کم تولید می شود، این ویژگی امکان استفاده از آن ها در بسیاری از پروژه ها، که محدودیت فضا برای نصب انکودر وجود دارد، را فراهم آورده است. قطر بدنه این انکودر 40 میلی متر و قطر خارجی شفت آن در دو نوع 6 و 8 میلی متر عرضه می شود. انکودرهای سری E40S آتونیکس از نظر رزولوشن، فاز خروجی، خروجی کنترلی، منبع تغذیه و نوع اتصال، بسیار متنوع می باشند.

 

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • جدول ابعاد
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • انکودر چیست

    -انکودر چیست-کاربرد انکودر-انکودر اسانسوربه عنوان توضیح مختصری درباره انکودرها، می توان گفت، انکودر نوعی سنسور تماسی است که حرکت مکانیکی را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. و این سیگنال توسط سیستم‌های کنترلی مختلف از جمله PLC ها قابل خواندن است. سیستم‌های کنترلی با استفاده از سیگنال دریافتی از انکودر می‌توانند به اندازه گیری سرعت، جهت چرخش شفت، اندازه گیری و کنترل موقعیت و موارد دیگر بپردازند.

    با توجه به گستردگی موارد کاربرد انکودرها، به عنوان مثال استفاده از آنها در ماشین های CNC، ماشین های چاپ، آسانسور، ربات های صنعتی و ... مجموعه بسیار کاملی از انواع انکودر تولید می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت آتونیکس یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه تولید انواع انکودر است که قصد داریم در این بخش به معرفی انکودرهای سری E40 این برند کره ای بپردازیم.

     

    انکودر سری E40S آتونیکس

    انکودرهای سری E40 آتونیکس از نوع روتاری انکودر افزایشی هستند که از نظر نحوه اتصال به قسمت دوار موتور (روتور)، در 3 مدل شفت دار (E40S)، هالو شفت (E40H) و نیمه هالو شفت (E40HB) تولید می شوند که هرکدام مزایای خاص خود را دارند و با توجه به نوع کاربرد انتخاب می شوند.

    انواع انکودر آتونیکس

    همانطور که گفته شد و در شکل مشاهده می کنید، انکودرهای سری E40S آتونیکس از نوع شفت دار هستند که با ابعاد بسیار کوچک به قطر 40 میلی متر تولید می شوند و انتخابی مناسب برای نصب در فضاهای تنگ و باریک می باشند. از جمله ویژگی های آن می توان به اینرسی کم  شفت اشاره کرد که تاثیر گردش دستگاه متصل شده به انکودر را حداقل می سازد.

    کاربرد انکودر

    حداکثر پاسخ فرکانسی که به معنای حداکثر تعداد پالس هایی که انکودر در مدت یک ثانیه به صورت الکترونیکی می تواند تولید کند، است برای این سری از انکودرهای آتونیکس برابر 300kH است.

     

    انکودر E40 آتونیکسحداکثر چرخش مجاز انکودر سری E40S آتونیکس، 5000 دور بر دقیقه (rpm) است. این مشخصه به معنی حداکثر چرخش مجاز مکانیکی انکودر چرخشی می باشد و تاثیر زیادی روی عمر کارکرد انکودر دارد. بنابراین، تعداد دور چرخش نباید از مقدار مشخص شده تجاوز کند.

     

    انکودرهای سری E40S آتونیکس از نظر رزولوشن، فاز خروجی، خروجی کنترلی، قطر خارجی شفت، منبع تغذیه و نوع اتصال، بسیار متنوع می باشند و امکان استفاده در طیف وسیعی از کاربردها را فراهم آورده اند. در جدول زیر، راهنمای انتخاب مدل های مختلف انکودرهای سری E40S آتونیکس را مشاهده می کنید.

     

    قیمت انکودر سری E40S آتونیکس
     

  • مشخصات فنی
    سری
    E40S
    نوع انکودر
    افزایشی (Incremental)
    نوع محور
    شفت دار (Shaft)
    قطر شفت
    Փ6mm, Փ8mm
    حداکثر پاسخ فرکانسی
    300kHz
    حداکثر دور مجاز انکودر
    5000rpm
    رزولوشن (پالس بر دور)
    1 الی 5000
    فاز خروجی
    A-B, A-B-Z, A'-A-B'-B, A'-A-B'-B-Z'-Z
    خروجی کنترلی
    NPN open collector, Line driver, Totem pole, Voltage
    منبع تغذیه
    5VDC, 12-24VDC
    نوع اتصال
    کابل محوری (Axial), کابل محوری کانکتوری
    درجه حفاظتی
    IP50
    سازندگان
    آتونیکس
  • ویژگی های انکودر سری E40S آتونیکس

    اینرسی کوتاه مدت شفت

    ابعاد کوچک و وزن کم

    نصب آسان در فضای باریک

    درجه حفاظتی مناسب (IP50)
     

  • قیمت انکودر - ابعاد انکودر

     

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان