کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

انکودر چرخشی آتونیکس سری E20S

Series : E20S

 

معرفی محصول

انکودر سری E20S آتونیکس از نوع انکودر چرخشی افزایشی دارای شفت است که با ابعاد بسیار کوچک و وزن کم تولید می شود که این ویژگی امکان استفاده از آن در بسیاری از پروژه ها ، که محدودیت فضا برای نصب انکودر وجود دارد، را فراهم آورده است. قطر بدنه این انکودر مینیاتوری، 20 میلی متر و قطر خارجی شفت آن 2 میلی متر می باشد. انکودرهای سری E20S آتونیکس بسیار متنوع هستند و از نظر نوع خروجی، ولتاژ تغذیه، فاز خروجی و نوع کانکشن در انواع مختلفی تولید می شوند.

 

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • جدول ابعاد
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • انکودر چیست

    روتاری انکودر آتونیکس به عنوان توضیح مختصری درباره انکودرها، می توان گفت، انکودر نوعی سنسور تماسی است که حرکت مکانیکی را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. و این سیگنال توسط سیستم‌های کنترلی مختلف از جمله PLC ها قابل خواندن است. سیستم‌های کنترلی با استفاده از سیگنال دریافتی از انکودر می‌توانند سرعت، جهت، موقعیت و یا موارد دیگری را تعیین کنند.

    با توجه به گستردگی موارد کاربرد انکودرها، مجموعه بسیار کاملی از انواع انکودر تولید می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت آتونیکس یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه تولید انواع انکودر است که در این بخش به معرفی انکودرهای سری E20S آن می پردازیم.

     

    انکودر سری E20S آتونیکسانکودر E20S2-360-3-N-5-S آتونیکس

    انکودر سری E20S آتونیکس از انواع انکودرهای چرخشی افزایشی است. انکودرهای چرخشی موقعیت و زاویه یک شفت را دریافت و یک خروجی به شکل پالس متناسب با آن ارسال می‌کنند. همانطور که می دانید انکودرهای افزایشی تغییرات زاویه‌ای را به شکل لحظه‌ای و نسبت به مبدا نمایش می‌دهد. این بدین معناست که این انکودرها تنها تغییرات موقعیتی را نشان می‌دهند نه موقعیت مطلق را .

    انکودرهای سری E20S آتونیکس با ابعاد بسیار کوچک (قطر 20 میلیمتر) و وزن 35 گرم تولید می شوند که این ویژگی امکان استفاده از آنها در بسیاری از پروژه ها ، که محدودیت فضا برای نصب انکودر وجود دارد، را فراهم آورده است.

     

    انکودرهای سری E20S آتونیکس دارای شفت به قطر خارجی 2 میلی متر هستند و در انواع مختلفی از نظر رزولوشن (100، 200، 320، 360)، نوع خروجی کنترلی، نوع کانکشن، فاز خروجی و ولتاژ تغذیه تولید می شوند تا قابل استفاده برای کاربردهای مختلف باشند. در جدول زیر، راهنمای انتخاب مدل انکودرهای سری E20S آتونیکس را مشاهده می کنید.

    انکودر سری E20S اتونیکس

     

    انکودرهای سری E20S با خروجی کلکتور باز NPN و خروجی ولتاژ، شامل فاز های خروجی A ، B و Z می باشد. همانطور که می دانید فاز های A و B نسبت به یکدیگر به اندازه T/4+T/8 اختلاف فاز دارند ( T= یک سیکل از فاز A ) ، که با وجود فاز B می توان جهت گردش را تعیین کرد و فاز Z فاز صفر مرجع نامیده می شود و یک پالس در هر دور در خروجی ایجاد می کند که ساده ترین روش برای اندازه گیری سرعت می باشد.

     

    در انکودرهای سری E20S با خروجی درایور خطی (Line driver)، خروجی در هر فاز شامل دو خروجی می باشد که یکی معکوس دیگری است. یعنی در این انکودر علاوه بر فاز های خروجی A ، B و Z ، از پالس های معکوس آنها نیز تحت عناوین ′A و ′B و ′Z استفاده می شود. سیستم های کنترلی از انطباق پالس های معکوس و اصلی جهت اطمینان از عدم وجود خطا در حین انتقال بهره می گیرند. این نوع خروجی در مقابل نویز بسیار مقاوم است و به منظور انتقال در مسافت های طولانی انتخابی بسیار مناسب می باشد.

  • مشخصات فنی
    سری
    E20S
    نوع انکودر
    افزایشی (Incremental)
    نوع محور
    شفت دار (Shaft)
    قطر شفت
    Փ2mm
    حداکثر پاسخ فرکانسی
    100kHz
    حداکثر دور مجاز انکودر
    6000rpm
    رزولوشن (پالس بر دور)
    100 الی 360
    فاز خروجی
    A-B-Z, A'-A-B'-B-Z'-Z
    خروجی کنترلی
    NPN open collector, Line driver, Voltage
    منبع تغذیه
    5VDC, 12VDC
    نوع اتصال
    کابل شعاعی (Radial), کابل محوری (Axial)
    درجه حفاظتی
    IP50
    سازندگان
    آتونیکس
  • ویژگی های انکودر چرخشی سری E20S آتونیکس

    دارای بدنه مینیاتوری با قطر 20 میلی متر

    اینرسی کوتاه مدت شفت

    نصب آسان در فضای باریک

    درجه حفاظت مناسب (IP50)

    بسیار متنوع از نظر نوع کانکشن، رزولوشن، نوع خروجی، ولتاژ تغذیه و فاز خروجی
     

  • نوع کابل محوری

    انکودر افزایشی آتونیکس سری E20S

     

    نوع کابل شعاعی

    انکودر افزایشی آتونیکس سری E20S

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان