کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

فلوتر برنا الکترونیک

MODEL : LMR

 

معرفی محصول

فلوتر برنا الکترونیک جهت کنترل سطح مایعاتی که رسانای برق هستند مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله موارد کاربرد فلوتر برنا الکترونیک می توان به کنترل پمپ ها، حفاظت پمپ‌های شناور در برابر خشک کار کردن (بدون آب)، جلوگیری از سر ریز شدن مخازن، پر کردن اتوماتیک مخازن، تشخیص قابلیت هدایت مایعات اشاره کرد.

۰ تومان
۷۰۰,۰۰۰ تومان
موجود
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • جدول ابعاد
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • فلوتر برنا الکترونیک

    فلوتر برنا الکترونیک جهت کنترل سطح مایعاتی که رسانای برق هستند مورد استفاده قرار میگیرد. مایعاتی از قبیل آب، فاضلاب محلول‌های قلیایی یا اسیدی و یا هر مایعی که در آن آب وجود داشته باشد. نحوه عملکرد فلوتر برنا الکترونیک بر پایه اندازه گیری مقاومت الکتریکی است که در صورت وجود یا عدم وجود مایع هادی بین الکترودهای متصل به دستگاه فلوتر، مقاومت مسیر تغییر کرده و دستگاه عمل می‌کند.

     

    کاربرد فلوتر برنا الکترونیک

    از جمله موارد کاربرد فلوتر برنا الکترونیک می توان به کنترل پمپ ها، حفاظت پمپ‌های شناور در برابر خشک کار کردن (بدون آب)، جلوگیری از سر ریز شدن مخازن، پر کردن اتوماتیک مخازن، تشخیص قابلیت هدایت مایعات اشاره کرد.


    نحوه نصب فلوتر برنا الکترونیکفلوتر برنا الکترونیک

    نصب فلوتر برنا الکترونیک با توجه به نوع کاربرد به دو صورت انجام می شود:

    1. نصب فلوتر برنا الکترونیک جهت کنترل سطح آب مخازن

    2. جهت کنترل سطح آب مخازن حداقل دو الکترود مورد نیاز است که یکی برای سنجش پایین‌ترین سطح ( الکترود متصل به ترمینال L)، و دیگری برای سنجش بالاترین سطح مطلوب (الکترود متصل به ترمینال H) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صوررتی‌که بدنه مخزن هادی باشد، کافی است که ترمینال مشترک (C) به بدنه مخزن متصل شود و در غیر این صورت (در مخازن پلاستیکی و غیر هادی) الکترود سوم نیز مورد نیاز است که در کف مخزن قرار می‌گیرد (این الکترود به ترمینال C وصل می‌شود). بنابراین در صورتیکه مخزن خالی باشد، دستگاه به پمپ فرمان روشن شدن می‌دهد تا آب وارد مخزن شود. با رسیدن سطح آب به الکترود H، دستگاه فرمان قطع می‌دهد و پمپ خاموش می‌شود. پس از مصرف آب، با رسیدن سطح آب به زیر الکترود L، مجدداً پمپ روشن می‌گردد. در این حالت ترمینال‌های ۱۵ و ۱۸ کنتاکت رله مشابه شستی استوپ با بوبین کنتاکتور قدرت سری می‌شوند.
    3.  
    4. نصب فلوتر برنا الکترونیک جهت حفاظت پمپ در برابر کار کردن خشک

    5. جهت حفاظت پمپ در برابر کار کردن خشک نیز اغلب نیاز به دو الکترود می‌باشد. مشابه حالت قبل، الکترود متصل به ترمینال H در بالاترین سطح آب مورد قبول و الکترود متصل به ترمینال L در پایین‌ترین سطح آب مجاز قرار می‌گیرند و اتصال مشترک متصل به ترمینال C نیز به لوله آب چاه و یا بدنه مخزن متصل می‌شود. در این حالت ترمینال‌های ۱۵ و ۱۶ کنتاکت رله، مشابه شستی استوپ با بوبین کنتاکتور قدرت سری می‌شوند. به این ترتیب وقتی آب به الکترود H رسیده باشد دستگاه به پمپ فرمان روشن شدن می‌دهد، و وقتی سطح آب از الکترود L پایین‌تر رفت دستگاه فرمان قطع می‌دهد و پمپ خاموش می‌شود.
    6. در هر دو روش ترمینال‌های A1 و A2 به فاز و نول وصل می‌شوند که با وصل شدن تغذیه دستگاه، کار سنجش و کنترل آغاز می‌شود.

     

    عملکرد فلوتر برنا الکترونیک

    هنگامی که فلوتر خاموش است، ترمینال ۱۵ به ۱۶ متصل است و هنگامی که فلوتر روشن باشد، سیگنال     OUT  روشن می‌شود)، در این حالت ترمینال ۱۵ به ۱۸ متصل است. بهتر است طول سیم متصل به الکترودها، به اندازه‌ای باشد که در مخازن، الکترود L در حدود ۴۰ سانتی‌متری کف و الکترود H در حدود ۴۰ سانتی‌متری زیر سقف مخزن واقع شود، و در چاه آب الکترود  L در حدود یک‌متری بالای پمپ و الکترود H در چهار متری بالای پمپ قرار گیرند.
     

     

    تنظیم حساسیت فلوتر برنا الکترونیک

    میزان حساسیت فلوتر برنا الکترونیک را می توان به وسیله پیچ  Sensitivity موجود در روی فلوتر تنظیم کرد. برای آب‌های معمولی و محلول‌ها، بهتر است حساسیت روی حداقل باشد، ولی برای مایعات با هدایت الکتریکی کم مثل آب مقطر می‌توان حساسیت را زیاد کرد. در مواردی که فاصله چاه یا مخزن تا محل نصب دستگاه زیاد باشد و طول سیم‌های ارتباطی الکترودها به دستگاه زیادتر از حد معمول گردد، باید حساسیت بیشتر شود.
     

     

    الکترود تک سیمه

    الکترود تک سیمه از جنس برنج می باشد که ضد زنگ بوده و برای تشخیص سطح مایعات بکار می‌رود. الکترود تک سیمه دارای یک غلاف پلاستیکی نیز می‌باشد که بتواند فاصله الکترود را از جداره مخازن و یا لوله چاه حفظ نماید.
    توصیه می‌شود برای اتصال الکترودها به دستگاه از سیم افشان نمره 1.5 با عایق مناسب استفاده شود.

     

  • مشخصات فنی
    مدل
    LMR
    ولتاژ تغذیه
    220VAC
    خروجی
    یک کنتاکت C/O
    ابعاد (mm)
    73*54*87
    IP
    20
    کارآیی در دما
    20°C…+50°C-
    کارآیی در رطوبت
    15% تا 85%
    سازندگان
    برنا الکترونیک
    گارانتی
    3 سال
  • ویژگی های فلوتر برنا الکترونیک

    دارای یک سیگنال نمایشگر وصل خروجی

    ولتاژ الکترود : حداکثر 20 ولت متناوب، ایزوله

    طول مجاز کابل الکترود : 300 متر

    حساسیت : 1 تا 10 کیلو اهم، قابل تنظیم با پیچ SENSITIVITY

    حفاظت دستگاه های سه فاز یا تک فاز در برابر اضافه جریان

    تلفات داخلی = 3 وات

    جریان کنتاکت : 6 آمپر 220 ولت متناوب - 6 آمپر 28 ولت مستقیم

    IP = 20

  • ابعاد فلوتر برنا الکترونیک

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان