کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

کابل شبکه (Cat6 (UTP سیم و کابل مشهد

(MODEL : Cat6 (UTP

 

معرفی محصول

کابل شبکه (Cat6 (UTP سیم و کابل مشهد شامل 4 زوج سیم به هم تابیده شده می باشد. سرعت و پهنای باند این نوع کابل 250Mhz می باشد. کابل شبکه UTP فاقد فویل و شیلد است.

۰ تومان
۳۹,۸۵۰ تومان
موجود
خرید عمده
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • کابل شبکه

    کابل شبکه (LAN) جهت هدایت اطلاعات و دیتای شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. بطور کلی برای انتقال اطلاعات از سه نوع کابل استفاده می شود.

     

    انواع کابل شبکه

    کابل کواکسیال

    کابل کواکسیال کابلی است که در آن هادی مرکزی توسط یک عایق منعطف محصور شده است. روی این لایه عایق، رشته های رسانای نازکی که درهم بافته شده اند قرار گرفته است و در آخر یک روکش عایق همه آنها را دربرگرفته است.

     

    کابل فیبر نوری

    کابل فیبرنوری یک کابل شبکه است که از رشته هایی ازجنس شیشه تشکیل شده که درون یک محفظه عایق قرار گرفته اند. این کابل ها برای استفاده در مسافت زیاد و برای شبکه های داده با عملکرد بالا و ارتباطات از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند.

     

    کابل با زوج سیم به هم تابیده شده(Twisted pair)

    این نوع کابل شبکه شامل هشت رشته سیم می باشد که دو به دو به یکدیگر تابیده شده اند و چهار زوج سیم را تشکیل داده اند. هدف از این کار به حداقل رساندن اثر نویزهای الکترومغناطیسی است.

    در بعضی از کابل ها فقط یک روکش کلی روی همه سیم ها کشیده شده است و در بعضی دیگر روی هر زوج سیم به هم تابیده شده نیز یک روکش کشیده شده است تا سیم ها در برابر نویز داخلی (تاثیر سیم های داخلی بر یکدیگر) در امان باشند.

     

    انواع کابل شبکه با زوج سیم به هم تابیده شده

    این نوع کابل از نظر سرعت انتقال داده و میزان تداخل به انواع مختلفی تقسیم می شوند. که با نام های CAT1 تا CAT8 شناخته می شوند.  CAT مخفف کلمه CATEGORY به معنای گروه و رده می باشد. هرچه رده کابل بالاتر باشد سرعت انتقال بالاتر و تداخل کمتری دارد.

     

    تیپ های مختلف کابل شبکه با زوج سیم به هم تابیده شده

    UTP :

    کابل فاقد فویل و شیلد

     

    FTP :

    کابل دارای فویل آلومینیوم

     

    SFTP :

    کابل دارای فویل و شیلد مسی

     

    در کابلهای شبکه جهت جلوگیری از وارد شدن نویز از فویل استفاده می شود. و بکارگیری شیلد در کابل شبکه جهت تخلیه اثرات القایی و الکتریسیته ساکن به سیستم تخلیه ارت است.

    برای کابل کشی در محیط های پر نویز مانند محیط های صنعتی از کابل های SFTP استفاده می شود. تا نفوذ نویز به درون کابل به حداقل برسد.

  • مشخصات فنی
    کد کابل شبکه
    Cat6 UTP
    فرکانس
    10Mhz
    متراژ
    یک متر
    پهنای باند
    250Mhz
    سازندگان
    سیم و کابل مشهد
  • ویژگی های کابل شبکه

    کابل های شبکه دارای استانداردهای متنوع و خانواده های مختلفی می باشند که انواع پرکاربرد آن شامل : cat5e , cat6 , cat7 , cat5 می باشندکه سرعت و پهنای باند این نوع کابل ها عبارتند از : cat5:16Mhz , cat5e:200Mhz , cat6:250Mhz , cat6a:500Mhz , cat7:1000Mhz

    مهم ترین مزیت گروه های بالاتر این کابل غیر از سرعت و پهنای بانددر بهینه شدن نسبت سیگنال به نویز با استفاده از بالا بردن پهنای باند استکه به عنوان مثال در کابل cat6 نسبت به cat5 نسبت سیگنال به نویز حدود 12db ( دسی بل) معادل تقریبی 16 برابر بهبود بخشیده شده است.

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان