کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

سیم نایلون (mm2) 2*1.5 سیم و کابل مشهد

معرفی محصول

سیم نایلونی سیم و کابل مشهد دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا می باشد و هادی آن از جنس مس و عایق آن از جنس پی وی سی می باشد. سیم های نایلونی جهت سیم کشی روکار، سه راهی، وسایل الکتریکی خانگی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

۰ تومان
۲,۲۷۵,۰۰۰ تومان
موجود
خرید عمده
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • سیم چیست ؟

    جهت انتقال جریان الکتریکی از قطعه نازکی، متشکل از یک هادی و روکش عایق استفاده می شود. جنس بخش هادی سیم از مس و یا آلومینیوم می باشد، مس بهترین رسانا جهت انتقال جریان الکتریکی می باشد ولی به دلیل قیمت بالای آن در بسیاری از موارد از آلومینیوم استفاده می شود، آلومینیوم نسبت به مس هم از قیمت مناسب تری برخوردار است و هم ویژگی های آن را دارد و تنها عیب آلومینیوم آن است که زودتر از مس گرم می شود. به همین دلیل سیم های مسی از طرفداران زیادی برخوردارند.

    بخش روکش سیم، از موادی با رسانایی صفر(عایق) ساخته شده است که جهت جلوگیری از برق گرفتگی مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    انواع سیم

    سیم مفتولی:

    سیم مفتولی دارای یک رشته هادی می باشد و از انعطاف پذیری کمی برخوردار است به همین دلیل به آن سیم خشک نیز گفته می شود. به دلیل اینکه سیم های مفتولی قابل فرم دهی هستند در انواع تابلوهای برق بکاربرده می شود. سیم های مفتولی در سایزهای مختلفی ساخته می شوند که متناسب با کاربرد و جریان مورد نظر انتخاب می شود.


    سیم افشان:

    سیم های افشان از تعداد زیادی رشته های هادی به هم تابیده شده تشکیل شده اند و به همین دلیل از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. سیم های افشان در سیم کشی ساختمان و و مدارهای روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند.

     

    سیم نیمه افشان:

    سیم های نیمه افشان از چند رشته نازک هادی تشکیل شده اند اما تعداد این رشته ها کمتر از سیم های افشان می باشد. درنتیجه سیم های نیمه افشان از انعطاف پذیری کمتری نسبت به سیم های افشان و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سیم های تک مفتولی برخوردار هستند.

     

    سیم نایلون

    سیم نایلون یکی از انواع سیم های افشان می باشد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. سیم نایلون از ترکیب دو سیم نازک بهم چسبیده تشکیل شده است و از آن در سیم کشی وسایل برقی، لوستر و ... استفاده می شود. و از یک سیم آن برای اتصال فاز و سیم دیگر برای نول استفاده می شود. سیم نایلون نسبت به سایر سیم های برق ضعیف تر است درنتیجه نباید برای وسایل برقی پرمصرف مورد استفاده قرار گیرد.

    روکش سیم نایلون از الیاف مصنوعی نرم و انعطاف پذیر ساخته شده است و قابلیت استحکام و کشسانی بالایی دارد. روکش نایلون پایداری خوبی در برابر آب و مواد شیمیایی دارد و فرسایش آن کم است.

  • مشخصات فنی
    هادی
    مس
    عايق
    PVC
    ولتاژ اسمی (V)
    300/300
    سطح مقطع (mm2)
    1.5*2
    جریان نامی در 25درجه
    21A
    متراژ
    100 متر (یک کلاف)
    سازندگان
    سيم و كابل مشهد
  • ويژگي هاي سيم نايلوني

    استاندارد : ISIRI607-42 & IEC60227

    ولتاژ اسمي : 300/300V

    ساختمان :

    هادي : از جنس مس تابيده شده با قابليت انعطاف پذيري

    عايق : از جنس PVC

    موارد مصرف سيم نايلوني:

    براي ارتباط وسايل الكتريكي قابل حمل در محل هايي كه فشار مكانيكي كمي وجود دارد.

    استفاده در دماي بالا مجاز نمي باشد.

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان