کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

کلید محافظ جان 4 پل 40A هیمل

MODEL : HDB6VR/40A

 

معرفی دستگاه

کلید نشتی جریان یا کلید محافظ جان هیمل یک نوع کلید حفاظتی می باشد که در صورت بروز نشتی جریان بیش از 30 میلی آمپر مدار را قطع می کند و بدین شکل از جان افراد در برابر برق گرفتگی حفاظت می کند و همچنین از خطرات و خسارات احتمالی ناشی از نشتی جریان نیز جلوگیری می کند. 

 

۰ تومان
۱,۰۸۹,۴۰۰ تومان
موجود
خرید عمده
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • جدول ابعاد
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • کلید محافظ جان

    فیوز محافظ جان یا کلید نشتی جریان یک نوع کلید حفاظتی در برابر برق گرفتگی می باشد که در صورت بروز کوچکترین نشتی جریان در مدار(با توجه به حساست کلید محافظ جان مورد استفاده) ، در زمان بسیار کوتاه و قابل قبولی مدار را قطع می کند و از جان افراد در برابر برق گرفتگی و ایجاد آتش سوزی در اثر نشتی جریان جلوگیری می کند.

     

    نحوه عملکرد کلید محافظ جان

    نحوه عملکرد کلید محافظ جان به این صورت است که جریان رفت (فاز) و جریان برگشت (نول) مدار را با هم مقایسه می کند، ( در مدارات تکفاز جریان عبوری از سیم‌های فاز و نول با هم برابر است و هیچ جریانی از سیم ارت عبور نمی کند) درصورتی که مدار دچار نشتی جریان شود، مقداری از جریان فاز از طریق بدن انسان و زمین به منبع باز می گردد و درنتیجه جریان برگشت از سیم نول مقداری کمتر از سیم فاز می شود. کلید محافظ جان کوچکترین اختلاف جریان (با توجه به حساسیت محافظ جان ) را تشخیص می دهد و مدار را قطع می کند و تا زمانی که مشکل نشتی جریان برطرف نشود اجازه وصل مجدد مدار را نمی دهد.

    از آنجاییکه حداکثر جریانی که بدن انسان می‌تواند آن را تحمل کند ۳۰ میلی آمپر، آن هم در حدود ۲۰۰ میلی ثانیه است کلید های محافظ جان با حساسیت 30 میلی آمپر پر مصرف ترین محافظ جان ها هستند.

    کلید محافظ جان هیمل

     

    بخش های مختلف کلید محافظ جان

    کلید محافظ جان هیمل

     

    تست کلید محافظ جان

    1. کلید تست محافظ جان

    2. روی اکثر کلیدهای محافظ جان یک کلید وجود دارد که روی آن حرف  Tحک شده است. وقتی کلید محافظ جان را در ورودی مدار نصب کردیم می توان با استفاده از دکمه تست از عملکرد قطع برق توسط کلید محافظ جان اطمینان پیدا کرد.
    3.  
    4. دستگاه تستر کلید محافظ جان

    5. دستگاه تستر نشتی جریان وسیله ای است که می توان با استفاده از آن کلید محافظ جان را به ازای مقادیر مختلف حساسیت نسبت به نشتی جریان را بررسی کرد. عملکرد این دستگاه تستر به این صورت است که با استفاده از ولوم، نشتی جریان مورد نظر را انتخاب می کنیم و سپس دوشاخه دستگاه را به برق وصل می کنیم، در این حالت سه چراغ روی دستگاه روشن می شوند. درصورت سالم بودن کلید محافظ جان و وصل بودن ارت، با فشردن کلید تست روی دستگاه برق قطع می شود.
  • مشخصات فنی
    مدل محافظ جان معمولی
    HDB6VR
    تعداد پل
    4
    جریان نامی
    40A
    حساسيت
    30mA
    سازندگان
    هیمل
    گارانتی
    1 سال
  • ویژگی های کلید محافظ جان هیمل

    استاندارد : IEC61008-1

    جهت حفاظت از برق گرفتگي و شوك الكتريكي

    جلوگيري از اتصال زمين و خروج جريان از مدار

    حساسیت : 30mA

  • ابعاد کلید محافظ جان 4 پل هیمل

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان