کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

فیوز مینیاتوری تک پل (6KA) 16A هیمل

معرفی دستگاه

فیوز مینیاتوری هیمل یک نوع کلید حفاظتی می باشد که مدار الکتریکی را در برابر اتصال کوتاه و اضافه جریان محافظت می کند. قدرت قطع این کلید 6KA می باشد.

 

۰ تومان
۹۵,۵۰۰ تومان
موجود
خرید عمده
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • جدول ابعاد
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • فیوز مینیاتوری

    کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری (MCB) یک نوع کلید حفاظتی می باشد که مدار الکتریکی را در برابر اتصال کوتاه و اضافه جریان محافظت می کند.

    عملکرد کلیدهای مینیاتوری در هنگام اضافه جریان به این صورت است که اگر مدار دچار اضافه بار شود و درنتیجه جریان بیشتری را از منبع بکشد، بی متال داخل کلید در اثر حرارت خم می شود، مدت زمان خم شدن بی متال به مقدار جریانی که از آن می گذرد بستگی دارد. هر چه جریان بیشتر شود، انحراف بی متال سریعتر انجام می شود و موجب قطع شدن کلید و به دنبال آن قطع جریان برق می شود. در زمان اتصال کوتاه شدن مدار نیز عملکرد مدار به این صورت است که، افزایش ناگهانی جریان، نیروی محرکه زیادی تولید می کند که موجب آزاد شدن ضامن می شود و مدار قطع می شود.

    فیوز مینیاتوری

    کلیدهای مینیاتوری جهت کلید زنی مدار در هنگام تعمیرات نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به اینصورت که هنگامی که اپراتور به صورت دستی کلید را خاموش می کند، نیروی وارد شده به کلید باعث آزاد شدن ضامن می شود و مدار قطع می شود.

     

    مزایای کلید مینیاتوری در مقایسه با فیوز ها 

    به عنوان یکی از مهم ترین مزیت ها می توان به قابل استفاده بودن کلیدهای مینیاتوری بعد از بروز خطا اشاره کرد درصورتی که فیوز ها باید تعویض شوند. همچنین در هنگام بروز اتصال کوتاه کلیدهای مینیاتوری سریع تر از فیوز ها عمل می کنند و در حالت اضافه بار نیز کلید های مینیاتوری حفاظت بهتری نسبت به فیوزها دارند. کلیدهای مینیاتوری به دلیل اینکه با یک اهرم به راحتی بصورت دستی قطع و وصل می شوند جهت استفاده در هنگام تعمیرات بسیار مفید و پرکاربرد هستند.

     

    جنس بدنه فیوز مینیاتوری

    بدنه فیوزهای مینیاتوری معمولا از پلی آمید یا باکالیت ساخته می شود زیرا این مواد از مقاومت قابل قبولی در برابر عوامل مخرب برخوردار می باشند.

     

    مشخصات فنی حک شده روی کلید مینیاتوری

    بخش های مختلف فیوز مینیاتوری

    1. ولتاژ نامی

    2. یکی دیگر از مشخصه هایی که در هنگام انتخاب کلید مینیاتوری به منظور عملکرد هرچه بهتر کلید باید به آن توجه کرد، مطابقت ولتاژ مدار مورد نظر با ولتاژ نامی درج شده روی کلید مینیاتوری می باشد.
    3.  
    4. جریان نامی

    5. به حداکثر جریانی که یک کلید مینیاتوری می تواند تحمل کند، جریان نامی گفته می شود. درصورتی که جریانی بیشتر از جریان نامی حک شده روی کلید از آن عبور کند کلید مدار را قطع می کند.
    6.  
    7. کلاس حرارتی

    8. در آزمون های حفاظتی در برابر شوک های الکتریکی، گرما و غیر قابل اشتعال بودن، کلید های قابل قطع زیر بار در کلاس های مختلف طبقه بندی می شوند. که به آن کلاس حرارتی فیوز مینیاتوری گفته می شود.
    9.  
    10. قدرت قطع فیوز مینیاتوری

    11. به حداکثر جریانی که کلید در هنگام بروز اتصال کوتاه می تواند تحمل کند و بدون آسیب دیدن، جریان را قطع کند، قدرت قطع کلید گفته می شود. در نتیجه هنگام انتخاب کلید باید به حداکثر جریان اتصال کوتاه مدار مورد نظر خود توجه کنید که از قدرت قطع کلید بالاتر نباشد.
  • مشخصات فنی
    تعداد پل
    1
    تيپ
    B, C, D
    ظرفيت قطع
    6K
    ولتاژ
    230 الی 240VAC
    جریان نامی (A)
    16
    سازندگان
    هیمل
    گارانتی
    1 سال
  • ویژگی های فیوز مینیاتوری هیمل

    استاندارد IEC60898-1

    كاربرد در مصارف برق خانگي و صنعتي

    قدرت قطع 6KA

    حفاظت در مقابل اضافه جريان در مدار

    قابليت عملكرد مغناطيسي در مقابل اتصال كوتاه در مدار

    منحنی قطع تیپ B , C , D 

  • ابعاد فیوز مینیاتوری هیمل

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان