کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ثبت‌ نام  / ورود  )

کلید مینیاتوری تک پل (6KA) 16A هیوندا

MODEL : HGD 63N/16A

 

معرفی دستگاه

کلیدهای مینیاتوری هیوندا یکی از انواع تجهیزات حفاظتی در برابر اضافه بار، اتصال کوتاه، و نشت جریان می باشد. و قابل استفاده در مصارف خانگی و تجاری است.

۰ تومان
۱۰۴,۰۰۰ تومان
موجود
خرید عمده
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • ویژگی ها
  • جدول ابعاد
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • کلید مینیاتوری

    کلید مینیاتوری یکی از انواع تجهیزات حفاظتی در مصارف خانگی و صنعتی می باشد که از تجهیزات الکتریکی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می کند.

    طرز کار کلید های مینیاتوری

    کلیدهای مینیاتوری از دو بخش کلی تشکیل شده اند:

    1. بی متال (رله اضافه بار) :

    2. بخش حفاظت در برابر اضافه بار که شامل یک فلز (بی متال) می باشد و عملکرد آن به این صورت است که با عبور جریان بیشتر از جریان نامی، بی متال گرم می شود و فرم آن تغییر می کند و این تغییر باعث باز شدن کنتاکت فیوز مینیاتوری می شود. در هنگام تولید کلید مینیاتوری در کارخانه، جریان نامی کلید به وسیله یک پیچ ، تنظیم می شود.
    3.  
    4. مگنت :

    5. بخش حفاظت در برابر اتصال کوتاه از یک سیم پیچ مسی، هسته ثابت و متحرک تشکیل شده است. این بخش جریان هایی تا چند برابر جریان نامی را کلید را با توجه به تیپ کلید (روشنایی، موتوری، موتوری سخت) را تحمل می کند و باعث قطع کلید می شود.

     

    ویژگی های کلید مینیاتوری

    حفاظت و قطع اتومات انواع مدارهای الکتریکی، روشنایی ساختمان ها، موتورها و ترانسفورماتورهای الکتریکی

    رنج گسترده جریان

    تشخیص سریع خطای اتصال کوتاه و اضافه بار

    قابل استفاده در تمامی صنایع

    دقت بالا

     

    جرقه گیر کلید مینیاتوری چیست؟

    این بخش جهت جلوگیری از ایجاد جرقه های پر سر و صدا و یا گرمای زیاد در هنگام قطع کلید طراحی شده است. این بخش از چند صفحه فلزی موازی تشکیل شده است که بین آنها لایه های عایقی قرار دارد. و نحوه عملکرد آن به این صورت است که جرقه های تولید شده در زمان قطع کلید را به جرقه های کوچکتر تقسیم می کند. در بعضی از کلید های بی کیفیت و ارزان قیمت این بخش وجود ندارد.

     شکل زیر بخش های داخلی کلید مینیاتوری را نشان می دهد:

    انواع کلید مینیاتوری از نظر کلاس کاری

    کلید مینیاتوری کلاس B :

    این نوع کلید مینیاتوری مناسب مصارف خانگی و روشنایی می باشد و عملکرد آن به این صورت است که در هنگام وقوع اضافه بار بین 3 تا 5 برابر جریان نامی، مدار را قطع می کند. این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.

     

    کلید مینیاتوری کلاس C :

    این نوع کلید مینیاتوری جهت حفاظت از مدارهای موتوری که توان و جریان راه اندازی کمی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این کلید به این صورت است که جریان های بین 5 تا 10 برابر جریان نامی را، به عنوان اتصال کوتاه شناسایی می کند و مدار را قطع می کند. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز شناخته می شود.

     

    کلید مینیاتوری کلاسD  :

    این نوع کلید مینیاتوری جهت حفاظت در مراکز صنعتی خاص (  مانند مولد های اشعه ایکس X-Ray و یا ترانسفورماتورها ) مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد کلید مینیاتوری نوع D به این صورت است که در جریان اضافه بار بین 10 تا 20 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تمامی تیپ ها بیشتر است.

     

    کلید مینیاتوری کلاس K :

    این نوع کلید مینیاتوری جهت حفاظت مدارات قدرت، ترانسفورماتور و موتورها مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از کلید مینیاتوری حد جریان برای قطع در موارد اضافه بار کمتر از سایر کلیدهاست و هنگام به وجود آمدن اضافه بار مدار را سریعتر قطع می کنند ولی در موارد اتصال کوتاه منحنی قطع این نوع کلید ها بین تیپ D و C می باشد.

     

    کلید مینیاتوری کلاس Z:

    این نوع کلید مینیاتوری جهت حفاظت در مدارات با حساسیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.کلید مینیاتوری تیپ z هنگامی که جریان عبوری از جریان نامی بیشتر شود در یک مدت زمان خاص ( که از تمامی تیپها کمتر است ) طبق منحنی قطع ، فرمان قطع را صادر می کند. حساسیت این نوع از کلیدها ، هم در مواقع اضافه بار و هم اتصال کوتاه از تمامی تیپهای دیگر بیشتر است و در صورت بروز خطا مدار را سریعتر قطع می کند.

  • مشخصات فنی
    مدل فیوز مینیاتوری AC
    HGD 63N
    تعداد پل
    1
    تيپ
    B, C
    ظرفيت قطع
    6K
    ولتاژ
    240V الی 415V
    جریان نامی (A)
    16
    سازندگان
    هيوندا
    گارانتی
    1 سال
  • ويژگي های فیوز مینیاتوری

    نصب آسان

    قيمت مناسب

    قابليت اطمينان بالا

    استانداردها :  IEC60898/IEC60947-2

    حفاظت ها : اضافه بار ، اتصال كوتاه

    تعداد پل : تك پل، دو پل و سه پل

    ولتاژ عملكرد : 240 تا 415 ولت

    قدرت قطع : 6KA

    منحني قطع : B , C

  • ارسال نظر
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
ثبت سفارش
تعداد
عنوان